11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Jeopolitik teorisi ve enerji güvenliği kavramının temel meselelerine dair bilgi sahibi olacaktır
  • Farklı konumları, büyüklükleri ve kaynakları yönüyle coğrafyanın siyasi ve stratejik önemini inceleyebilecektir
  • Güç ve çıkar, stratejik karar alma ve coğrafi alan arasındaki bağlantıyı ortaya koyabilecektir
  • Artan küresel enerji ihtiyacı, yetkinlik, güvenilirlik, enerji arzının fiyatlandırılması, fosil yakıtların kullanılmasının çevresel etkileri, bu kaynakların gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomiler için maliyeti, ticaret ve sermaye akışı ve küresel jeopolitik kavramlarını anlayabilecektir
  • Enerji güvenliğini yalnızca ekonomik açıdan değil aynı zamanda siyasi etkileriyle tanımlayabilecektir
  • Doğu-Batı Enerji Koridoru’nda ki temel aktörler olan ABD, AB, Rusya, Orta Doğu, Hazar Bölgesi, Çin ve Türkiye’nin rolünü anlayacaktır
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Enerji Kaynaklarına Giriş I Konu ile ilgili makaleler
3 Enerji Kaynaklarına Giriş II Konu ile ilgili makaleler
4 Jeopolitik: Tanım ve Kavramlar Konu ile ilgili makaleler
5 Enerji Jeopolitiği Konu ile ilgili makaleler
6 Enerji Güvenliği ve Enerji Politikalarının Belirlenmesi Konu ile ilgili makaleler
7 Kaynakların Laneti (Resource Curse) ve Petrol Zengini Ülkeler (Petrostates) Konu ile ilgili makaleler
8 Boru Hattı Politikaları Konu ile ilgili makaleler
9 ARA SINAV
10 Vaka Çalışması: ABD Konu ile ilgili makaleler
11 Vaka Çalışması: Rusya Konu ile ilgili makaleler
12 Vaka Çalışması: Avrupa Birliği Konu ile ilgili makaleler
13 Vaka Çalışması: Hazar Denizi ve Orta Doğu Bölgesi Konu ile ilgili makaleler
14 Vaka Çalışması: Çin Konu ile ilgili makaleler
15 Vaka Çalışması: Türkiye Konu ile ilgili makaleler
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Ders notları ve power point sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
25
    Toplam
148

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010